Dirigent

In zijn eerste jaar van zijn bachelor Docent Muziek aan het conservatorium van Amsterdam ontdekte Sven het dirigeren. Sindsdien heeft hij altijd voor groepen gestaan en behaalde hij met succes de master Innovative Choir Leading in Denemarken. Dirigeren is Sven op het lijf geschreven. Hij heeft een natuurlijk leiderschap en met veel enthousiasme, groove en muzikaliteit leidt hij zijn groepen en tilt ze naar een hoger niveau. Naast het werken met zijn vaste groepen Playground en SONAR is hij een veel gevraagd workshopleider en coach in binnen-en buitenland.

Playground is een diverse en dynamische vocal group uit Amsterdam. 2 jaar geleden richtte Sven Playground op, het succes was meteen groot: met hun tweede optreden ooit sleepten zij meteen de dappere dodo in de wacht op Balk West. Een paar maanden later ontvingen zij een eervolle vermelding op BALK top vanwege hun authenticiteit. Met geheel eigen arrangementen is Playground is echt een feestje om naar te kijken luisteren.

SONAR  is een Amsterdamse vocal group bestaande uit 20 power vrouwen. Een jaar geleden nam Sven deze groep over van Mark Hilgenkamp. Na een paar maanden samen te hebben gerepeteerd sleepten zij de eerste prijs in de wacht op het BALK top festival (2e klasse).