Workshop

Naast het werken met zijn vaste koren, studenten en leerlingen is Sven een fanatiek workshopleider. Met veel plezier en enthousiasme werkt hij aan onderwerpen zoals Vocal Painting, Groove, Beatbox, Intonatie en in het bijzonder Co-Creative Arranging en Voice & Gender Identity (zie beschrijving hieronder).

Co-creative arranging is een methode ontwikkelt door Sven die zangers betrekt bij het arrangeerproces. Het viel hem op dat veel zangers creatieve arrangeer ideeën hadden met een duidelijke structuur (‘dat trompetje moet in de sopraan en het is een mooie twist als de bassen het eerste couplet zingen’). De skill die vaak mist bij deze zangers is die om dit op te schrijven in bladmuziek. En dat is zonde! Deze methode biedt ruimte aan de creatieve ideeën van de zangers en zorgt dat uiteindelijk het hele koor het op de planken kan brengen. Interesse als koor of individu? Neem vooral contact op!

Sven is een transman en startte zijn transitie in 2018. Inmiddels zit hij 4 aan de testosteron en met de hulp van logopedie en zangles daalde zijn stem soepel van de mezzo naar de tenor. Het is zijn wens dat iedereen die worstelt met diens genderidentiteit veilig en met plezier kan blijven zingen. Het is zijn missie om meer kennis te verspreiden over het technische aspect van de transgender zangstem en het sociale aspect: ruimte maken voor iedereen in je koor!